Prețurile la imobiliarele din zona viitorului metrou din Cluj au crescut într-un an cu 17-22%

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Cel mai important proiect din istoria Clujului – metroul ușor – demarează încet, dar sigur. 

Edilul Clujului Emil Boc, într-o emisiune a DigiTV a estimat valoarea proiectului la 1,7 miliarde de Euro fără TVA, și durata de execuție la o perioadă de 10 ani. Boc a specificat că în 2022 vor fi demarate procedurile de licitație pentru atribuirea contractului de execuție a celui mai de impact proiect al Clujului din istoria sa recentă. 

Ca ținte de impact se urmărește decongestionarea celei mai aglomerate rute metropolitană – Cluj-Florești, care ar putea să scoată din uz la darea în folosință a metroului peste 30 de mii de mașini. 

În plus, metroul va fi interconectat cu alte mijloace de transport alternative printr-o rețea de stații  intermodale cu transportul suprateran – stațiile feroviare, precum și cel aerian, respectiv aeroportul din Cluj. 

Specialiștii Blitz estimează că metroul ușor din Cluj va fi într-adevăr un catalizator al dezvoltării imobiliare locale. Presiunea pe zona de imobiliare din zona centrală va scădea, și vor fi la mare căutare zonele adiacente rutei de metrou, care în prezent au prețuri mult sub cele practicate în cartierele tradiționale ale Clujului. 

Prețurile la imobiliare în zonele impactate de metrou au crescut în doar ultimele 12 luni cu aproximativ 17- 22%:

Lucrările se vor întinde pe o durată de 10 ani, și probabil vor afecta negativ inițial zonele prin zgomot, praf și deturnări de trafic. Dar cu siguranță, pe termen lung, per total toate aceste lucrări zgomotoase și producătoare de mult praf vor lua locul unor avantaje nete pentru locuitori – un trafic fluidizat, transport civilizat în condiții moderne, poluare mai scăzută, metroul preluând o parte importantă din traficul stradal și asigurând legături mai facile cu rutele importante din oraș. 

Nu este exclus ca pe durata construcției, cartierele să continue să se dezvolte, astfel că anumite zone care acum sunt mai periferice foarte probabil deveni mult mai aglomerate la darea în folosință a metroului.

Viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu de aproximativ 21,3 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. 

Metroul clujean va fi de tipul „metrou ușor”, adaptat la populația mai redusă a Clujului și va avea o singură linie. Garniturile de tren vor avea 51 metri lungime și 2,65 metri lățime, cu o capacitate de doar 35% față de garniturile din București, oraș care are un sistem clasic de „metrou greu”.

Conform Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate metroul va avea următoarele stații: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida”, așadar proiectul va avea o singură magistrală  de metrou și de tren metropolitan, cu legături între ele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *