Miliardarul Patriciu îşi aduce reţeaua la Cluj

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Omul de afaceri aruncă pe piaţă 250 de milioane de euro pentru a se impune în comerţul local printr-un sistem de băcănii, unităţi mobile şi magazine profilate pe produse locale.

Bătaie mare pe băcăniile lui Patriciu: în numai o săptămână de la afişarea posturilor în cele şase oraşe din afara Bucureştiului s-au înscris deja 2.500 de persoane pe BestJobs. Dacă pentru ajutorul de băcan există o concurenţă de 17 oameni pe loc, pentru cel de băcan aceasta a ajuns ieri la 20 de persoane.

Pentru cele 75 de posturi de manager şi de asistent în reţeaua MIC.RO, disponibile la Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Arad, Timişoara şi Constanţa, pe portalul de recrutări BestJobs s-au înscris aproape 2.500 de persoane. Oferta este valabilă de la 11 martie până în 10 aprilie. Conform anunţului, managerul trebuie să aibă o experienţă de doi-trei ani în coordonarea unui punct de lucru, cunoştinţe medii de operare în Word şi Excel, o atitudine orientată către client, abilităţi de comunicare şi organizare, iar asistentul – disponibilitate la lucru în ture, cunoştinţe de Word şi Excel, experienţă în comerţ şi în relaţia directă cu clienţii. Pentru nici una dintre poziţii nu sunt specificate pachetul salarial şi beneficiile. “MIC.RO acţionează în piaţa de retail cu două linii de business complementare: MIC.RO fix şi MIC.RO mobil”, a anunţat conducerea reţelei.

“În Bucureşti afacerea MIC.RO merge foarte bine, s-au deschis multe unităţi de acest gen. Va avea succes şi la Cluj, ca magazinele second hand. Vor fi vizate mai ales cartierele Mănăştur sau Mărăşti, unde este un trafic mediu, mai puţin alte zone sau centrul oraşului. De altfel, chiriile la spaţiile comerciale din aceste cartiere, de 10-25 euro/mp, nu au scăzut atât de mult, fiind comparabile cu multe dintre cele din centru. Zonele bune din aceste cartiere sunt mai ales în apropierea pieţelor. Reţeaua MIC.RO se bazează pe preţurile mici pe care le practică şi pe un sistem de vânzări rapide. Totul depinde de preţurile pe care le vor negocia”, a precizat analistul imobiliar Doru Lupean, de la Fix-Up Markting.

“Dezvoltarea comerţului de proximitate este o idee excepţională. Pe piaţă au loc şi marile magazine, şi cele de bloc. La hipermarket mergi o dată pe săptămână şi îţi umpli portbagajul maşinii, iar la magazinul de la bloc, atunci când ai nevoie să îţi cumperi bunuri de strictă necesitate, pâine, lapte, apă, ţigări. Nu consider că este o afacere de criză, ci una necesară, care va merge şi în vremuri mai bune. De altfel, în Occident astfel de magazine sunt amplasate chiar lângă hipermarketuri”, ne-a declarat Luiza Moraru, şef departament retail la compania de consultanţă CB Richard Ellis Eurisko (CBRE).

Reţeaua de magazine de proximitate MIC.RO şi magazinele de tip discount MiniMAX vor genera afaceri de peste 450 de milioane de euro în acest an, potrivit estimărilor Mercadia Holland, compania care le administrează. Planul pentru 2011 este de înfiinţare la nivel naţional a 17 unităţi de proximitate MIC.RO. Investiţia într-un asemenea magazin este de 100.000 de euro, care include şi stocul de marfă. Mercadia intenţionează să lanseze din aprilie un card de fidelitate: o taxă lunară de 4 lei dă posibilitatea clientului de a cumpăra “pe datorie” produse de maximum 300 de lei, bani care pot fi rambursaţi în termen de o lună. În cazul în care clientul nu dă banii înapoi, suma se recuperează din remuneraţia băcanului. Salariul mediu al unui angajat este de 250 de euro.

Planul general al Mercadia, care presupune o investiţie totală de 250 de milioane de euro, vizează înfiinţarea a 1.000 de puncte fixe şi 2.000 de puncte mobile MIC.RO, respectiv a 150 de magazine tip discount MiniMAX, care vor deveni din vară MAC.RO. Ultima reţea, formată iniţial din 31 de unităţi şi 600 de angajaţi, era deţinută de compania austriacă Real4You şi de oamenii de afaceri Rainer Exel şi Andreas Kampf, fiind cumpărată în 2010 de Mercadia. Investiţia într-o unitate MiniMAX, ce va promova mai ales produse româneşti, se ridică la 250.000-750.000 de euro, în funcţie de dotări şi teren. Grupul controlat de Patriciu mai deţine lanţul Bet Cafe Arena, care activează în industria jocurilor de noroc, şi agenţia iLearn, ce asigură servicii de consultanţă în resurse umane.

Înghesuială la reduceri

Principalii concurenţi ai MiniMAX pe piaţa unităţilor de discount sunt Profi, Plus-Lidl şi Penny Market, în plină ascensiune la Cluj. Grupul german REWE a deschis un Penny Market lângă supermarketul Billa, iar următorul va fi în Bună Ziua. În afară de noul cartier al Clujului, Lidl îşi poziţionează unităţile în Zorilor şi Mărăşti. De asemenea, grupul francez Carrefour se axează mai nou pe supermarketuri, zonele de interes fiind Mănăştur, Mărăşti şi Piaţa Mihai Viteazul. Cluj-Napoca are o medie de 454 mp de spaţii comerciale la 1.000 de locuitori, faţă de cea naţională de 101 mp, conform CBRE. Magazinele de modă, accesorii, îmbrăcăminte sunt interesate de centrele comerciale, iar unităţile de tip food&bar, magazinele de servicii, de locaţii stradale.

Cel mai bogat român din Top Forbes

În topul pe 2011 al revistei Forbes, Dinu Patriciu (ocupă locul 540, cu 2,2 miliarde de dolari, având investiţii în domeniile imobiliar, media, energie, bancar, tehnologia informaţiei şi comunicaţii. Cu toate că averea sa a rămas la acelaşi nivel faţă de anul trecut, Patriciu a coborât cu 103 poziţii. Pe primul loc în clasament se află mexicanul Carlos Slim Helu (74 de miliarde), urmat de William “Bill” Gates (56 de miliarde) şi Warren Buffett (50 de miliarde).

Sursa: Ziua de Cluj

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *