Industria auto resusciteaza piata terenurilor

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Suntem informati, via Imopedia.ro, ca piata terenurilor din Romania va cunoaste o crestere considerabila in urmatoarea perioada a acestui an. Motivul acestei explozii tranzactionale este interesul crescand pe care-l manifesta furnizorii din industria auto, furnizori care, pentru a concepe si executa planuri cu un maximum de eficacitate, sunt obligati de circumstante sa cumpere terenuri in proximitatea constructorilor auto. Se pare ca cele mai vanate zone sunt cele din Arad, Timisoara, Oradea, Craiova si Pitesti.

Conform unui raport efectuat de expertii companiei CBRE, cele mai scumpe terenuri sunt, cel putin deocamdata, cele de la periferia Timisoarei, unde metrul patrat variaza intre 60 si 80 de euro. Nici Pitestiul nu se lasa mai prejos, solicitand intre 40 si 50 de euro pentru metrul patrat.

Se pare ca proprietarii de terenuri, pusi in fata unei cereri in continua crestere, au inceput, deocamdata prospectiv si timid, sa ridice preturile pentru a-si maximiza veniturile.

S-a simtit o usoara miscare in directia asta, dar momentan este foarte mica si nu e de natura sa ingrijoreze. Operatorii logistici formeaza piata, ei se misca foarte des, isi gasesc client dupa client si se muta apoi intr-un alt oras, ceea ce creeaza o piata de moment.“, a declarat Marian Orzu, seful departamentului de logistica de la CB Richard Ellis.

Piata terenurilor cunoaste, in paralel cu explozia tranzactionala direct legata de industria auto, o augmentare deloc neglijabila venita din partea marilor retaileri, care si-au anuntat mai mult decat raspicat intentia de a-si extinde lanturile de super- si hipermarketuri.

Aceasta dinamica brusca de pe piata terenurilor este explicabila prin scaderea considerabila a preturilor si a costurilor de productie. Mai mult decat atat, multi retaileri vor dezvolta proiecte pe platforme deja existente, precum fostele fabrici si uzine.

Multe dintre aceste fabrici nu s-au tranzactionat in vremurile bune pentru ca nu erau in regula din punct de vedere financiar, s-au privatizat cine stie cum sau aveau cine stie ce datorii. Unele dintre ele sunt foarte ieftine acum, pentru ca proprietarii au o presiune financiara foarte mare. Altele nu s-au ieftinit atat de tare. Dar toate sunt un avantaj pentru marile magazine, care targeteaza tot mai mult zone din oras, spre deosebire de marginea orasului, cum faceau pana acum.”, a decralat Luiza Moraru, director Retail CBRE.

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *