Ghidul Vânzătorului: Cum îți pregătești apartamentul de vânzare?

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

A venit momentul să îți pui spre vânzare apartamentul și te întrebi de unde să începi? 

În articolul de azi, îți prezentăm primele etape prin care trebuie să treci – de la primii pași până la aranjarea apartamentului și alegerea agentului imobiliar potrivit – ca să asiguri succesul tranzacției și beneficiile pe care un agent imobiliar ți le oferă. 

Așadar, să începem!

1. Ce etape trebuie să parcurg pentru vânzarea apartamentului meu?

Pentru a încheia cu succes o tranzacție imobiliară de vânzare, este necesar să parcurgi șase etape. Ce înseamnă succes în acest caz? înseamnă vânzarea apartamentului tău respectând toate procedurile și normele prevăzute de lege, la cel mai bun preț și în cel mai scurt timp posibil.

Specialiștii Blitz îți recomandă pentru vânzarea apartamentului tău următorii pași:

  1. Pregătirea apartamentului, de stabilire a prețului de vânzare și a condițiilor în care se vă realiza vânzarea acestuia;
  2. Publicitatea imobiliara;
  3. Consilierea de specialitate;
  4. Etapa de prezentare a apartamentului posibililor cumpărători (vizionare);
  5. Etapa de negociere;
  6. Etapa de finalizare efectivă a vânzării apartamentului.

2. De ce trebuie să-mi pregătesc apartamentul pentru vânzare?

Ai dreptate să îți pui această întrebare. Fiecare cumpărător își va personaliza apartamentul după propriile gusturi și nevoi, aducând îmbunătățiri acestuia în funcție de gradul de finisare dorit și de bugetul pe care l-a alocat pentru acest proiect.

Însă, un apartament nu se poate afișa posibililor cumpărători fără o igienizare generală. Pregătește-ți apartamentul astfel încât el să răspundă cerințelor cumpărătorilor și, de asemenea, să le ofere acestora acea stare de bine care să-i motiveze să ia o decizie favorabilă.

Atenție! Pregătirea apartamentului nu înseamnă ascunderea murdăriei sub preș. Un specialist, reprezentant al cumpărătorului, vă demasca toate viciile tehnice ale apartamentului tău, indiferent dacă acestea se găsesc sau nu în spatele unui strat de var proaspăt.

Pe scurt, specialiștii Blitz iți recomanda că atunci când îți pregătești apartamentul pentru vânzare să faci o curățenie generala, să aeriseșți camerele, să ștergi praful, să aranjezi cărțile în biblioteca. De asemenea, bucătăria trebuie să fie impecabilă iar un buchet de flori pe masa din living va face o impresie deosebită.

Nu investi sume importante pentru amenajări sofisticate, pentru că nu-ți vei recupera banii investiți în urma vânzării. Igienizare nu înseamnă reamenajare. Folosește ceea ce ai, nu cumpără lucruri noi decât dacă este neapărat nevoie! Este obligatoriu să înlocuieșți un robinet stricat sau o țeavă care prezintă fisuri, însă piesele de mobilier, parchetul sau ușa de la intrare nu trebuie schimbate decât dacă sunt într-o stare avansată de degradare.

Toate cele prezentate mai sus vor fi dublate obligatoriu și de pregătirea ta pentru procesul de vânzare, ceea ce înseamnă organizarea programului personal astfel încât să poți primi vizitele cumpărătorilor într-un interval de timp rezonabil. De asemenea atitudinea ta în cadrul întregului proces de vânzare trebuie să fie îndreptată spre un singur scop, acela de a vinde și trebuie să dai astfel dovada de punctualitate, deschidere, răbdare, ospitalitate chiar și să oferi clienților acea stare de siguranță și de bine.

3. Care sunt tipurile de agenți imobiliari de pe piață imobiliară românească?

Piață imobiliară românească oferă posibilități multiple de reprezentare a părților implicate în procesul de vânzare-cumpărare a unui apartament. Unii sunt de părere că agenții imobiliari intermediari, cei care domină în proporție covârșitoare peisajul imobiliar românesc, se afla în situație de conflict de interese, reprezentând ambele părți implicate în tranzacția imobiliară. Alții, sunt de părere că starea de conflict apare, din contra, atunci când cele două părți sunt reprezentate de agenți imobiliari diferiți, fiecare dintre ei apărând interesele părților pe care le reprezintă.

Putem identifica astfel 3 tipuri de agenți imobiliari:

Agentul imobiliar al vânzătorului.

Reprezintă și apără exclusiv interesele acestuia în cadrul tranzacției imobiliare, oferind totodată cu onestitate și profesionalism toate informațiile pe care cumpărătorul le solicită, în limita confidențialității datelor personale ale vânzătorului.

Agentul imobiliar al cumpărătorului.

Reprezintă și apară exclusiv interesele acestuia în cadrul tranzacției imobiliare. Spre deosebire de tipul anterior, agentul cumpărătorului este o persoană foarte dinamică, un foarte bun negociator, dispus să “hărțuiască” vânzătorul sau agentul acestuia pentru a-și îndeplini misiunea.

Agentul imobiliar intermediar.

Acesta reprezintă ambele părți în mod egal în cadrul procesului imobiliar, datorându-le în aceeași măsură onestitate și confidențialitate. Agentul imobiliar intermediar joacă rolul de mediator între cele două părți, nu favorizează niciuna dintre ele, este un foarte bun psiholog și negociator, scopul final al acestuia fiind încheierea tranzacției de vânzare-cumpărare în condiții echitabile pentru ambele parti.

Noi vă recomandăm a treia variantă, specialiștii Blitz fiind agenți imobiliari intermediari, efectuând stagii de pregătire teoretică și practică adecvate acestui tip de activitate, reprezentarea bilaterală necesitând cunoștințe imobiliare complete, net superioare celorlalte două tipuri prezentate anterior.

4. De ce să aleg consilierea de specialitate și nu vânzarea pe cont propriu?

Ți-am enumerat deja câteva din motivele pentru care apelarea la serviciile specialiștilor Blitz ar trebui să însemne o obligație și nu o opțiune pentru tine. Cu siguranță ai încă întrebări privind acest lucru și vom puncta mai jos, pe scurt, avantajele de care beneficiezi atunci când alegi serviciile specialiștilor noștri.

Alege vânzarea pe cont propriu atunci când:

  • Ai încredere în cunoștințele tale imobiliare;
  • Știi să stabileșți prețul corect pentru apartamentul tău, bazându-te numai pe inspirație și pe datele din piață actuală;
  • Stăpâneșți la perfecție tehnicile de negociere; ai cunoștințe financiar-bancare și juridice dezvoltate;
  • Experiențele imobiliare cu neprofesioniști te-au copleșit într-atât încât nu vrei să mai apelezi la serviciile unei agenții profesioniste, indiferent dacă astfel îți diminuezi șansele de a-ți vinde apartamentul.

Alege consilierea specialiștilor Blitz:

  • pentru a avea acces la informații;
  • pentru stabilirea unui preț corect de vânzare a proprietății tale ținând cont atât de piață imobiliară actuală cât și de cea anterioară și cea viitoare (estimată);
  • pentru sfaturi imobiliare valoroase și asistență pe întreaga desfășurare a procesului de vânzare;
  • pentru a beneficia de un pachet de promovare personalizat și adaptat cerințelor tale;
  • pentru clienți de calitate;
  • pentru a câștiga timp vânzarea realizându-se în cel mai scurt timp posibil;
  • pentru a câștiga bani, obținând cel mai bun preț pentru apartamentul tău;
  • pentru consiliere post-vânzare cu privire la posibilitățile pe care le ai de a investi tot în domeniul imobiliar;
  • pentru siguranță tranzacției imobiliare.

Urmărește mai jos video-ul în care îți prezentăm cum decurge o zi din viața, unui consilier imobiliar Blitz

5. Cum știu care este cel mai potrivit agent pentru mine?

Din păcate, piață imobiliară de azi nu are o legislație specifică în ceea ce privește activitatea de intermediere imobiliară, meseria de agent imobiliar putând fi practicată fără restricții de către orice persoană. 

Astfel, profesioniștii și neprofesioniștii coabitează în cadrul unui sector încă tânăr al economiei românești. Specializarea continuă, presiunea concurenței care a scuturat puternic piață, au adâncit prăpastia între cele două categorii, diferențele dintre acestea fiind evidente. 

Este mult mai ușor astăzi să deosebești un agent imobiliar profesionist de un neprofesionist și în acest sens îți prezentăm mai jos câteva linii clare care delimitează cele două categorii:

  • un profesionist lucrează pentru tine, nu pentru comision;
  • un profesionist te va sfătui ce este cel mai bine să faci, nu iți vă impune ce trebuie să faci;
  • un profesionist are prestanță și standarde de lucru;
  • un profesionist are abilități de comunicare și stăpânește la perfecție tehnicile de negociere;
  • un profesionist îți va oferi un pachet de servicii complet și personalizat;
  • un profesionist are întotdeauna o echipă de specialiști în spatele lui care îi susțin activitatea;
  • un profesionist este reprezentantul unui brand de succes nu este un anonim.

Concluzie

Tu cum alegi să gestionezi vânzarea unui apartament – singur sau cu ajutorul unui specialist în imobiliare? 

Noi îți recomandăm să apelezi la expertiza unui agent imobiliar, care te va ajuta să stabilești, în detaliu, fiecare pas al acestui proces, să negociez corect prețul apartamentului raportat la valoarea acestuia și să îl promovezi corespunzător. 

În acest fel te asiguri că niciun task, oricât de mic, nu rămâne nerezolvat și totul se desfășoară în normele legale și tehnice. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *