De ce să apelezi la o agenție imobiliară ca să-ți vinzi proprietatea

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!
agenție imobiliară

Cei mai mulți vânzători care aleg să vândă pe cont propriu se plâng că nu reușesc să vândă, țin mult la preț și nu știu cu cât să scadă, iar în cele din urmă rămân cu apartamentul nevândut.

Cumpărătorii interesați, văzând pozele vechi din anunț, încep să se întrebe dacă e ceva în neregulă cu oferta și nici măcar nu mai cer detalii, deși apartamentul pare să corespundă nevoilor lor. 

Ca să eviți să pierzi bani dintr-o tranzacție nerealizată într-un moment favorabil al pieței, află din articolul de mai jos ce ai de făcut ca să vinzi mai repede, la prețul cel mai bun pe care-l poți obține, în cele mai bune condiții de plată. 

Pe cont propriu

Dacă te hotărăști să faci acest pas pe cont propriu, va trebui să faci loc în programul tău zilnic preocupărilor de a-ți promova anunțul și de a prospecta piața pentru a afla care sunt prețurile, ce proprietăți s-au mai vândut în zona ta și le ce prețuri. 

O perioadă de câteva săptămâni bune va trebui să fii mereu disponibil pentru apeluri telefonice, vei fi deranjat de zeci de telefoane care te vor întrerupe din programul tău de muncă.

În cazul în care reușești să stabilești vizionări, nu vei ști la ce să te aștepți și pe cine primești în casă. Nu va fi acolo nimeni care să-ți prezinte casa în mod profesionist, prin urmare, va trebui să îmbraci sacoul și cel mai bun zâmbet al tău, și să deschizi ușa casei tale practic unor necunoscuți. 

În plus, nu va fi nimeni acolo să te ajute cu setul de acte necesare, destul de stufos care presupun și multe drumuri pe la diverse autorități. Și nu te costă decât câteva ore de dus-întors, și de stat pe la cozi, și câteva ore de documentat pe net ca să deslușești hățișul actelor birocratice specifice fiecărei instituții. 

După câteva săptămâni de conversații telefonice fără vizionări sau vizionări cu ridicat din sprâncene, vei fi tentat să cedezi prea mult la preț și să accepti prima ofertă primită. 

Toate aceste ”mici” sarcini ar putea să-ți răpească zeci de ore săptămânal, în loc să te ocupi de familie, copii sau hobby-uri, și de jobul de la care nu poți lipsi. 

Riscul cel mai mare este să iei decizii neinspirate și să pierzi pe lângă timp, dublu atunci când ești începător, cel mai important – bani! Panicați că nu vând, proprietarii încep să scadă prea mult din preț și astfel pierd avantajul pe care îl oferă piața. 

Cu ajutorul unei agenții imobiliare

Toate aceste motive de mai sus, dar și altele, îi determină pe tot mai mulți proprietari, în ultimii ani, să colaboreze cu o agenție imobiliară, înțelegând avantajele pe care o astfel de colaborare o are. Această tendință s-a accentuat încă din pandemie când cei mai mulți cumpărători au preferat să se distanțeze social. 

Alegerea unei agenții imobiliare este în prezent cheia unei vânzări rapide a locuinței, mai ales dacă vrei să fructifici o sezonalitate sau un vârf al pieței. De colaborarea cu un agent imobiliar care să-ți găsească rapid clienți depinde succesul întregului proces. 

Colaborarea cu o agenție imobiliară, care are bine puse la punct niște procese clare, te pune în legătură cu clienți interesați să cumpere și ”încălziți” pentru tine, care au fost consiliați în privința nevoii lor de locuire și și-au clarificat deja criteriile de căutare. Pentru un comision de 2% din prețul apartamentului, plătit doar în momentul încheierii tranzacției, vei primi:

  • Un set de fotografii profesioniste cu care să-ți promovezi proprietatea și cu care să obții un preț mai bun!
  • Anunțul tău va avea o ofertă atractivă, astfel încât să atragă potențiali cumpărători hotărâți să cumpere. 
  • Oferta ta va fi promovată și recomandată diverșilor clienți care caută exact ceea ce tu ai de oferit și nu trebuie să-ți faci griji de promovare. 
  • Ai recomandarea de preț al agentului, aliniat la trendul pieței și la momentul de punere în vânzare a proprietății. 
  • În cazul în care nu ai toate actele pe proprietate în ordine, te va asista în demersul de a face rost de ele, pe la diverse instituții (cadastru, intabulare, radiere datorii, certificat energetic, adeverință de la ANAF, primărie, programare notar și altele)

În plus, o persoană cu o formare în domeniul comunicării cu clienții va răspunde la telefon de fiecare dată când un potențial cumpărător este interesat de proprietatea ta, pentru a-i da toate detaliile cerute și de a-l convinge să programeze o vizionare. 

În procesul de tatonare a clienților, agentul va:

  • Stabili vizionări cu cei interesați, scutindu-te astfel pe tine de zecile de telefoane cu cei care deși stabilesc vizionări nu-și onorează promisiunea. 
  • Va fi acolo ca să prezinte profesionist proprietatea pentru tine și va culege informații prețioase despre posibilii cumpărători. 
  • Stabili cu tine un program organizat de vizionare și va comprima la maxim intervalul de timp necesar acestei etape la ore convenabile pentru tine. 
  • Tria persoanele care vin la vizionare, astfel încât să ajungi să discuți doar cu  persoane cu adevărat interesate. 
  • Susține în negociere și îți va da sfaturi când să ții la preț, sau dacă este cazul să cedezi și cu cât. 
  • Nu te va lăsa la jumătatea drumului, își va furniza ofertele de preț de la cei interesați și te va ajuta să le analizezi.

Agentul își dedică astfel zeci de ore muncă pentru ca tu să fii mulțumit de preț, de cumpătător, de condițiile de plată și își  primește comisionul abia la succesul tranzacției, după ce aceasta se încheie mulțumitor pentru toți. 

După cum ai putut vedea ai doar avantaje atunci când lucrezi cu un agent, iar răsplata pentru munca depusă o oferi abia la final după ce tranzacția a reușit. Decizia însă de a colabora cu un agent rămâne la tine, după ce cântărești beneficiile și costurile. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *