Cu ce tipuri de agenți imobiliari te poți intâlni atunci când cumperi, vinzi sau închiriezi un imobil?

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Dacă nu ești un investitor imobiliar cu mai multe proprietăți la activ, te întâlnești cu piața imobiliară poate de trei sau patru ori de-a lungul unei vieți. Prima dată în calitate de chiriaș, apoi de cumpărător și eventual de proprietar care dă cu chirie. Ulterior, după pensionare, poate vinzi apartamentul mai mare pentru a cumpăra o garsonieră sau pentru a te muta din oraș la țară.  

Având în vedere acest context, e important să te informezi bine în prealabil astfel încât să îți poți achiziționa proprietatea care îți satisface cel mai bine nevoile de locuire, în cele mai avantajoase condiții de calitate și preț. 

Sau poți contacta un specialist în imobiliare care are răspunsurile pregătite, fiind zilnic în contact cu diverse proprietăți și trenduri imobiliare. Când alegi să lucrezi cu profesioniști, plătești pentru un serviciu bine prestat și, înainte de toate, pentru garanția unui rezultat de calitate. 

Tipurile de agenți imobiliari

Astfel, alegând să lucrezi cu o agenție imobiliară sau mai multe, te vei întâlni cu următoarele tipuri de agenți imobiliari.

Primul tip este de reprezentare a cumpărătorului/ chiriașului, iar aceasta presupune: 

  • Identificarea nevoilor de locuire,
  • Calculul bugetului disponibil sau al finanțării pe care o poți accesa în funcție de venituri,
  • Găsirea celei mai optime soluții de finanțare,
  • Identificarea ofertelor care corespund nevoilor și stilului de viață, precum și zonei de interes,
  • Organizarea vizionărilor și prezentarea facilităților oferite de fiecare proprietate,
  • Asistența în luarea deciziei și intermedierea negocierii prețului cu proprietarul,
  • Prezentarea unei oferte scrise și pregătirea antecontractului, etc.  

Acestor activități specifice imobiliare, li se adaugă și altele cum ar fi consilierea financiar-bancară și juridică.

Scopul serviciului este cel de reprezentare a cumpărătorului, astfel încât aceasta să-șu găsească o proprietate cât mai potrivită pentru nevoile sale de locuire. Acest tip de reprezentare este recomandat pentru cei care vor să-și achiziționeze o proprietate în condiții cât mai avantajoase.

Pe de altă parte, reprezentarea proprietarului presupune:

  • Evaluarea proprietății în funcție de dotările existente, prețul pieței, prețul zonei, prețul proprietăților similare, și alte instrumente statistice pe care agentul ți le poate pune la dispoziție. 
  • Un plan complex de promovare a ofertei – scrierea anunțului complet, realizarea unui set profesional de poze sau a unui video de prezentare, promovarea pe diverse platforme imobiliare și pe website-ul agenției, precum și promovarea în rețelele de socializare, plasarea unui banner fizic în balconul proprietății, etc.
  • Prezentarea proprietății doar clienților potențial interesați și solvabili, organizare de vizionări.
  • Negocieri și încheierea ante-contractului. 

Scopul acestui serviciu este cel de prezentare a proprietății astfel încât aceasta să fie cumpărată cât mai curând de către un client solvabil și care să plătească prețul vanzatorului. Acest tip de reprezentare este recomandat celor care vor să-și valorifice proprietățile în condiții optime.

Îți prezentăm mai jos 3 tipuri de agenți imobiliari lăsându-ți posibilitatea de a alege cea mai buna soluție pentru tine. Indiferent de tipul de agent, reține că o agenție îți poate oferi toate tipurile de reprezentare pe pachete de servicii, și niveluri specifice de comisioane. 

1. Agentul vânzătorului/ proprietarului. Reprezintă și apără exclusiv interesele acestuia în cadrul tranzacției imobiliare, oferind totodată cu onestitate și profesionalism toate informațiile pe care cumpărătorul/ chiriașul le solicită, în limita confidentialității datelor personale ale vânzătorului. Își încasează comisionul doar de la vânzător. 

2. Agentul cumpărătorului/ chiriașului. Reprezintă și apără exclusiv interesele acestuia în cadrul tranzacției imobiliare. Spre deosebire de tipul anterior, agentul cumparatorului/ chiriasului este o persoana foarte dinamică, un foarte bun negociator, dispus sa “pună presiune” pe vânzător/ proprietar sau agentul acestuia pentru a-și îndeplini misiunea. 

Își ia comisionul doar de la cumpărător/ chiriaș. Acest tip este mai rar întâlnit, și de asemenea, cu precădere în tranzacții mai deosebite, cu proprietăți care nu sunt de masă. 

3. Agentul intermediar, reprezintă ambele părti în mod egal în cadrul procesului imobiliar, datorându-le în egală măsură onestitate și confidențialitate. Agentul imobiliar intermediar joacă rolul de mediator între cele două părți, nu favorizează niciuna dintre ele, este un foarte bun psiholog și negociator. Își încasează comisionul de la ambele părți, deoarece prestează serviciile în mod echilibrat pentru fiecare dintre părți, conform contractului de servicii agreat. 

Indiferent de alegerea ta, alege o agenție cu reputație bună în piață, cum este Blitz, care îți poate reprezenta interesele cu profesionalism și alege pachetul de servicii care ți se potrivește – de reprezentare exclusivă sau non-exclusivă. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *