Spațiul de care ai nevoie pentru a deschide un magazin alimentar

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Dacă intenționezi să-ți deschizi un magazin și ești în căutarea unui spațiu comercial de închiriat, ai nevoie să știi de cât spațiu ai nevoie și care sunt costurile de închiriere, amenajare și întreținere a spațiului comercial.

Uite câteva reguli de care te poți ghida ca repere în alegerea spațiului:

Amplasamentul magazinului

Primul aspect important este amplasamentul. Este esențial să alegi un amplasament strategic, cu trafic ridicat de pietoni și accesibil pentru clienți. Un spațiu situat într-o zonă rezidențială sau în apropierea birourilor sau școlilor poate fi o opțiune bună. De asemenea, asigură-te că există suficiente locuri de parcare disponibile pentru clienți.

Suprafața necesară

Spațiul trebuie să aibă o suprafață suficientă pentru a găzdui toate secțiunile și produsele alimentare pe care dorești să le vinzi. Cu cât mai mare este magazinul, cu atât mai multe produse poți stoca și expune.

Doar pentru comercializarea produselor alimentare, magazinul trebuie să conțină cel puțin 4 tipuri de spații:

  • sală de desfacere (spațiul pentru vânzarea produselor) de minim 20 de mp.
  • depozit (magazie pentru alimente);
  • magazie pentru ambalaje;
  • grup social-sanitar (vestiar/toaletă).

Dacă vinzi și alte produse pe lângă cele alimentare, trebuie să te informezi care este distanța ce trebuie lăsată între acestea și alimente. În acest fel, vei putea evalua corect spațiul de amenajare.

Ai nevoie de spații adecvate pentru depozitarea și stocarea produselor alimentare în condiții de siguranță și conformitate cu reglementările sanitare. Asigură-te că există spații de depozitare sau că poți implementa soluții de depozitare adecvate în incinta magazinului.

Spațiile comerciale noi pot fi compartimentate la cerere în funcție de nevoile chiriașului.

Dotările unui magazin

Spațiul ar trebui să aibă conexiuni pentru alimentare electrică, apă și canalizare. De asemenea, este posibil să fie necesare echipamente specifice pentru un magazin alimentar, cum ar fi frigidere, congelatoare, vitrine frigorifice sau cuptor cu microunde.

  • Magazinele alimentare trebuie să fie alimentate în permanență cu apă caldă și rece.
  • Pe o suprafață de desfacere de cel puțin 20 m2 poți amenaja raioane separate pentru lactate, carne crudă preambalată și preparate din carne. Raioanele trebuie prevăzute cu cântare, spații frigorifice de expunere și depozitare.
  • Pentru un raion de vânzare a pâinii, ai nevoie de o suprafață de cel puțin 10 m2.
  • În magazinele în care se desface și se tranșează carne crudă trebuie asigurate circuite separate: sală de primire și tranșare, spații frigorifice, raion separat de vânzare.
  • Ouăle trebuie depozitate în cofraje sau lăzi în spații la temperatura de cel mult 14°C, ferite de razele soarelui ori altă sursă de căldură.
  • Depozitarea ambalajelor este interzisă în încăperea de vânzare, vestiare, trotuare aferente sau spații de circulație, prin urmare ai nevoie de un spațiu dedicat pentru acestea.

Asigură-te că spațiul respectă toate reglementările și cerințele legale specifice pentru deschiderea unui magazin alimentar. Acestea pot include aspecte precum igiena, securitatea alimentară, autorizații sanitare și altele.

Recomandarea noastră este să lucrezi cu un consultant imobiliar specializat pentru a te asigura că îndeplinești toate cerințele și reglementările specifice.

Spații comerciale de închiriat la Blitz

Cele mai multe spații care se dau spre închiriere (la prima închiriere) sunt la stadiul semifinisat și pot avea cel mult o pardoseală tehnologică, sistem de ventilație și sistem de iluminat cu led și pereții albi. Sunt finisate doar spațiile comune, cum ar fi holurile și băile.

Pe langa chiria lunara, un proprietar care închiriază un spațiu comercial amplasat într-un centru comercial, are de plătit, pe lângă chiria lunară, costul mentenanței – service charge, care este cuprins între 3,50 euro/ mp si 7,50 euro/ mp pe lună.

Acest service charge presupune plata pentru serviciile de securitate, curățenie, intreținere, electricitate, climatizare, curățenie în spațiile comune, spălat geamuri cu alpiniști industriali (de 2 ori pe an), mentenanța spațiului din fața clădirii, salariile angajaților de la recepție, închirierea echipamentului de supraveghere video și cota-parte pentru contractul de securitate, dacă este cazul.

Spațiile comerciale clasice stradale au doar chirie, la un preț al chiriei între 10 și 50 euro/mp în funcție de cât de buna e poziționarea sau zona, dacă au sau nu vad comercial, iar cheltuielile cu utilitatile se plătesc separat către furnizori, și nu au mentenanță.

Dacă ai nevoie de un spațiu comercial pentru deschiderea unui magazin, contactează astăzi un agent Blitz pentru oferte personalizate pe nevoile business-ului tău. Dispunem de spații comerciale la prețuri avantajoase în peste 20 de orașe din România, cu care să-ți lansezi rapid afacerea.