Afaceri la cheie: detalii tehnice la care să fii atent

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Ai o pasiune anume pe care vrei să o transformi într-o afacere profitabilă, dar te simți descurajat de toată partea grea de început, și vrei să eviți birocrația și barierele din calea unui start-up? Soluția cea mai bună este sa cumperi o afacere la cheie, pe profit și în creștere care să-ți aducă mii de euro profit pe lună, după o investiție inițială rezonabilă.

La ce aspecte să te uiți când analizezi potențialul unei afaceri?

În primul rând te interesează specificul afacerii și ce plus valoare poți aduce tu acestui business. Alege o afacere într-o industrie cu care ești familiarizat și pe care o înțelegi, sau ai experiență și abilități. 

Să presupunem că te pasionează industria de Beauty și îți sună bine o clinică de remodelare corporală și tratamente de înfrumusețare. Ce-ar mai trebui să te intereseze când analizezi potențialul unei astfel de afaceri? 

Analiza sănătății financiare a afacerii 

Sănătatea financiară a afacerii este probabil cel mai important criteriu. Primul lucru care te interesează este cifra de afaceri generată în trecut.

Cere detalii despre veniturile realizate în toți anii de la deschidere, precum și costurile și veniturile realizate în urma unor eventuale optimizări, pentru a obține profituri mai mari. 

A înregistrat profit în toți anii de la deschidere? Ce te interesează este:

  • Profitul generat pe lună / profit generat în 12 luni
  • Profitul generat pe anii de dinainte de pandemie / în anii de pandemie 
  • Profit realizat vs profit ipotetic (sau planificat)
  • Profit generat la un grad de ocupare de 25-30-50% 

Vrei să știi și care sunt datoriile companiei, ce creanțe deține și care sunt dările și taxele de plată către stat la zi.

Sau dacă ai planuri de extindere, este compania eligibilă pentru atragerea de fonduri europene, împrumuturi bancare, linii de credit, ipoteci și garanții pentru atragerea de finanțări?

Locația business-ului

Este afacerea situată într-o zonă ultracentrală sau într-o zonă bună cu vad comercial care să te ajute să obții niște prețuri competitive? Cu atât mai bine! 

Zona dictează prețurile produselor și servicilor tale. Niște preparate cosmetice create în laborator propriu și vândute în vitrina cochet amenajată din Aviației vor fi aproape duble ca preț față de aceleași produse vândute într-un magazin de cartier din Drumul Taberei. 

Al doilea aspect important ce ține de locație este vizibilitatea – stradală, precum și accesul facil cu diverse mijloace de transport în zonă. Așadar zona va determina succesul unui business.

Managementul companiei

Vei administra tu însuți business-ul sau vei angaja un manager care să o facă în locul tău? Vrei să știi ce procese pot fi îmbunătățite și dacă bussines-ul se poate extinde.

În cazul acesta te interesează potențialul maxim al afacerii și dacă este proprietarul afacerii dispus să te asiste  pentru o perioada rezonabilă de timp (3-6 luni) ca tu să poți prelua din mers afacerea și să poți asigura continuitate.

Contractele în derulare

Află ce contracte are compania în derulare – contractele de muncă și contractele cu furnizorii și la ce prețuri, precum și alte colaborări, care îți pot ajuta compania să genereze profit în viitor. Care sunt principalii clienți, și ce contracte au? S-au încheiat contracte noi în ultimul trimestru?

Costul chiriei lunare

Într-o zonă nu tocmai bine famată, chiriile vor fi foarte ieftine, în timp ce în zonele mai ferite și mai sigure, chiriile ar putea să fie chiar duble pentru aceeași suprafață. Vezi care sunt costurile lunare prilejuite de chirie și întreținere și, dacă acest lucru este posibil, încearcă o renegociere

Dotările existente & amenajări

Te mai interesează să știi ce active deține compania, terenuri, spații de logistică, spații de depozitare, spații comerciale, echipamente în proprietate sau leasing, și care este randamentul acestora, precum și costurile de întreținere. 

Este facilitatea de business complet utilată cu mobilier? Are un design modern sau necesită renovări și reamenajări? Care sunt consumabile necesare bunei funcționări și stocurile de marfă si tot ce mai e necesar pentru a functiona la parametri optimi? 

Marketingul companiei 

Compania are un marketing pus la punct? Câți clienți generează afacerea în mod curent prin Google Ads, Facebook, Instagram, sau Website și dacă generează vânzări în online. Dacă nu are instrumente de marketing aduse la zi sau o echipă de vânzări, cât te va costa implementarea acestei structuri după achiziție? 

Valoarea brandului pe piață

Poate cel mai important activ al viitoarei afaceri este brandul și reputația afacerii în piață. Compania are un brand recognosibil pe piață sau este un no-name? Cum își poziționează produsele și serviciile și care este reputația acesteia în rândul clienților? Dar față de concurență? Ce spun clienții în review-urile lor? Ce poți îmbunătăți? 

Prețul afacerii 

Și desigur un ultim aspect foarte important –  costul de achiziție a afacerii și Return of Investment (ROI) – calculat în ani necesari pentru a-ți recupera investiția și în procentul de profitabilitate a investiției anuale.

Să luăm un exemplu – la un preț de  50.000 euro și un profit realizat la un grad de ocupare de 30% ai un profit de 25.000 de euro anual. Conform acestor estimări îți recuperezi investiția în minim 2 ani! 

Din al treilea an, începi să produci un profit de 25.000 euro, la un randament al investiției de  14,47%, mult peste ce-ți pot aduce investițiile în plasamente financiare!  

Contactează consultantul financiar al Blitz care te poate ajuta să evaluezi randamentul unei investiții într-o afacere la cheie, precum și modalități de obținere a unei finanțări. La investiții mai complexe e bine să-ți iei un consultant financiar sau asociat. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *