Topul celor mai performante centre comerciale. Cât cheltuie zilnic românii la mall

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Mai mult de jumătate dintre retailerii participanţi la un studiu au anunţat o majorare a vânzărilor de până la 30% în cursul anului trecut, faţă de anul precedent.

Topul celor mai performante centre comerciale.

Românii au cheltuit zilnic anul trecut, în medie, 450.000 de euro în unul dintre mallurile din Capitală. Într-un top realizat de Colliers International România se arată că cel mai performant centru comercial din Capitală este AFI Palace Cotroceni, care a anunţat în 2010 vânzări ale retailerilor din cadrul său în valoare de 164 milioane euro. Următoarea poziţie în clasament este disputată de Băneasa Shopping City şi Bucureşti Mall, care sunt percepute de retaileri ca fiind “foarte aproape unul de altul” din punct de vedere al vânzărilor. “Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucureşti au înregistrat vânzări pe metru pătrat în medie cu 25% mai mari decât magazinele din cele mai bune centre comerciale din ţară”, se arată în analiza Colliers. Aceasta remarcă faptul că diferenţa dintre performanţa magazinelor din Bucureşti şi cele din ţară este sensibil mai mică faţă de 2009, când se înregistra o diferenţă de 40% între vânzările mallurilor din Capitală şi ale celor din provincie. “Studiul a avut la bază răspunsurile retailerilor. De exemplu, retaileri care au magazine în mai multe centre comerciale ne-au răspuns că cele mai mari vânzări le au în magazinul din AFI Cotroceni, urmate de cele din Băneasa Shopping City şi apoi de cele din magazinul Unirea”, au explicat pentru gândul reprezentanţii Colliers.

Vânzări mai mari decât în 2009
publicitate

Autorii studiului menţionează că participanţii la studiu au indicat “o plajă largă de răspunsuri, de la scăderi la creşteri abrupte”, în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor. Mai mult de jumătate dintre retailerii participanţi la studiu au simţit o apreciere a vânzărilor de până la 30%, în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare a vânzărilor, fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât anul anterior. “Aceasta arată că, în pofida crizei şi a dificultăţilor din piaţă, un număr din ce în ce mai mare de retaileri au reuşit să-şi optimizeze reţelele lor şi să crească performanţa magazinelor”, se arată în analiza Colliers trimisă ziarului gândul.
Unirea Shopping Center şi Plaza România se situează pe locurile patru şi cinci, în clasamentul întocmit de Colliers. Unirea Shopping Center a anunţat în decembrie anul trecut, printr-un comunicat trimis pieţei Rasdaq, unde compania este listată, că pe primele nouă luni din anul trecut a înregistrat un profit net de 9,65 milioane de lei, adică aproximativ 2,3 milioane euro. Valoarea este cu 25% mai mică faţă de rezultatul din intervalul similar din 2009. În 2009, Unirea Shopping Center şi Bucureşti Mall au ocupat primul, respectiv al doilea loc, în timp ce Băneasa Shopping City ocupa locul trei, iar Plaza Romania şi AFI Palace îşi disputau locurile 4-5, se mai arată în analiza Colliers.
Studiul a cuprins operatorii care au magazine deschise în centrele comerciale menţionate mai sus şi în special cei care se adresează segmentului populaţiei cu venituri medii. Cât priveşte mallurile din provincie, cele mai bune vânzări le au centrele comerciale din Constanţa (City Park), Cluj (Iulius Mall şi Polus Center) şi Timişoara (Iulius Mall).
Sondajul a testat performanţa a peste 100 de retaileri prezenţi atât în centrele comerciale din Bucureşti, cât şi în cele din ţară. Sondajul a fost trimis către retailerii care operează reţele cu mai multe unităţi comerciale.

Sursa: Gandul.Info

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *