Tendințele anului 2022 în materie de spații de birouri

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Piaţa birourilor din Bucureşti şi din marile oraşe Bucureși, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Braşov – continuă să se dezvolte, iar investitorii locali au în construcţie suprafaţe de aproximativ 500.000 de metri pătraţi ce vor fi date în folosinţă în următorul an.

Este piața pregătită pentru noile proiecte în curs de livrare? 

  1. Spații mai mici și mai goale

Dacă înainte de pandemie într-un open space puteau fi alocați între 5 și 10 metri pătrați per angajat, lucrurile s-au schimbat după pandemie. 

În prezent această cota s-a mărit la 7-10 metri pătrați per post de lucru, iar acest lucru schimbă regulile jocului când vorba de închirierea unui spațiu de birou, ne explică consultanții imobiliari Blitz. 

În plus, față de spațiile mai generoase, au devenit vitale pentru starea de bine a angajaților spațiile verzi, cafenelele și restaurantele, iar zonelor de training, celor de socializare și sălilor de conferințe  li se alocă o suprafață tot mai mare. 

Spațiile de birouri au suferit modificări majore în ultimii ani, asta deoarece suprafațele de birouri închiriate s-au redus din cauza numărului mai mic de angajați care vin simultan la birou, aprox 60% din spațiile de birouri fiind goale. 

Potrivit publicației, wall-street.ro în 2022, cele mai multe proiecte de birouri au fost cele cu dimensiuni mai mici, adaptate pentru câteva zeci de angajați. Proiectele pentru spații cu suprafețe între 300 și 500 de mp au fost cele mai populare anul acesta.

Marea majoritate a proiectelor mari sunt în standby, pentru că companiile cu sute de angajați încă nu au luat o decizie despre cum vor lucra în anii următori. 

În municipiul Cluj, potrivit specialiștilor din departamentul de Spații de Birouri și Zone Comerciale, cererea a fost mai mare pe birouri private, cu compartimentări și partiții private între 50 și 150 de mp.

  1. Închirieri pe bază de abonament

Poți opta pentru închiriere pe bază de abonament per angajat pe lună, cu toate serviciile și utilitatile incluse. Birourile se oferă complet mobilate și echipate cu mese de lucru si scaune ergonomice, împreuna cu toată infrastructura/retelistica IT completa pentru fiecare post de lucru.

Sau poți închiria spații de birouri per suprafață nemobilate. Chiria pe lună pentru spații de birouri de clasa A este de 11,5 Euro/mp + TVA (19%) – 17 euro + TVA. 

La acest cost se adaugă și costul mentenantei (service charge) pentru spațiile de birouri clasa A în mun. Cluj se situează între: 2 euro/mp + TVA  – 4,5 euro/mp + TVA (în funcție de locație, accesibilitate, zonă, condiții și facilități). 

Aceste servicii de mentenanță presupun servicii de securitate, iluminat comun, climatizare (racire/incalzire), curățenie spații comune (holuri, lifturi, băi comune), spălat geamuri cu alpiniști industriali (de 2 ori pe an), curățarea spațiului din fața clădirii (curățat zăpada, tuns iarba), salariile angajaților de la recepție, etc. 

  1. Cabine acustice și mobilier premium

Odată cu mărirea suprafețelor spațiilor de birou, s-a schimbat și trendul în ceea ce privește amenajarea birourilor. Mobilierul de birou a devenit tot mai ergonomic, pentru a permite ajustări sau care să susțină activități de proiect și de socializare. 

Cabinele acustice au devenit normă, înlocuind camerele închise care nu sunt flexibile și necesită lucrări și autorizări.

Totodată a crescut cererea de mobilier premium, care dau o notă de eleganță birourilor și care pune accentul pe confortul angajatului.

Vezi spații de birouri din portofoliul Blitz în locații excelente și la prețuri foarte bune 

Spații de birouri Cluj 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *