Chiriile din malluri au ajuns la nivelul din 2002

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

După ce în perioada aprilie – iunie tarifele au scăzut cu 10-15%, chiriile percepute în centre comerciale au ajuns la nivelul din 2002

Nici în Bucureşti şi nici în alt oraş, în trimestrul doi al acestui an nu a mai fost inaugurat niciun centru comercial. Pe de altă parte, nivelul chiriilor din centrele comerciale a ajuns la cel practicat în 2002 când piaţa era într-o fază incipientă de dezvoltare, potrivit unui studiu al Jones Lang LaSalle.

Documentul relevă o scădere a chiriilor cu 10-15% în trimestrul doi faţă de perioada ianuarie – martie, tendinţă care va continua şi în perioada următoare. “S-a observat o scădere moderată a chiriilor, chiar şi în centrele comerciale performante. În trimestrul doi, în Bucureşti, cele mai mari chirii au scăzut la 60-75 euro pe metru pătrat pe lună, în timp ce unităţile de pe cele mai importante artere comerciale atrag, în medie, chirii cuprinse între 60 şi 70 euro/mp/lună”, se arată într-un raport al companiei de consultanţă imobiliară.

Chiar dacă nu a fost inaugurat niciun mall, în al doilea trimestru al anului au fost relansate însă două proiecte de anvergură, respectiv prima fază a proiectului Colosseum, amplasat în zona de nord-vest a Bucureştiului, constând într-un parc de retail cu o suprafaţă de 55.000 mp, şi Polus Center în Constanţa cu o suprafaţă de 50.000 mp. Ambele proiecte au ca termen de finalizare 2011.

Romtelecom intră pe piaţa imobiliară

Chiar dacă piaţa este în evident regres, unele companii se lansează în afaceri imobiliare. Este cazul operatorului de telecomunicaţii Romtelecom, care a lansat ieri o pagină de internet pentru promovarea propriilor sale proprietăţi imobiliare, unde au fost postate peste 150 de anunţuri de închiriere spaţii de diferite tipuri.

“Realestate.romtelecom.ro se adresează clien­ţilor interesaţi de tranzacţii cu spaţii imobi­liare, atât persoane juridice şi fizice, cât şi agenţii imobiliare care urmăresc să colaboreze cu Romtelecom. Compania deţine câteva mii de proprietăţi imobiliare în întreaga ţară (cu acoperire urbană şi rurală)”, a anunţat compania. Ofertele publicate pe site fac referire la spaţii ale companiei din întreaga ţară, destinate activităţilor cu profil comercial, de birouri şi/sau de depozitare, spaţii tehnice, turistice, apartamente şi terenuri. (A.B.)
Sursa: Gandul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *