Cele 8 întrebări din interviul cu operatorul de la Call Center Blitz de identificare a nevoilor locative

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Înainte să suni pentru mai multe informații legate de o proprietate pe care vrei să o achiziționezi, e bine să ai clarificate câteva aspecte importante legate de locuința perfectă pe care ai vrea s-o găsești. 

Citește acest articol pentru a afla pașii pe care îi vei parcurge împreună cu un operator Call Center din cadrul agenției Blitz pentru a identifica corect nevoile tale de achiziție. 

De corectitudinea acestui demers depind ulterior restul pașilor – îți vor fi prezentate proprietăți care să satisfacă cât mai multe criterii pe care le bifezi în acest mini-interviu telefonic. 

Așadar, să le luăm pe rând. 

 ”Care sunt zonele dvs de interes?” 

Prima întrebare va fi despre zonele tale de interes. Poate fi un cartier anume, sau o zonă pe care o frecventezi de obicei sau cartierul în care ai crescut și care îți place cel mai mult sau zona unde ai jobul și grădinița copilului. E de preferat să cauți locuință în zona ta de interes central. Iar dacă prețurile din zona dorită sunt mult peste bugetul tău maxim îți vei extinde căutările în zonele mai accesibile dar cu legături de transport directe și facile spre zona ta de interes. 

”V-ar interesa un apartament cu câte camere? (1-2, 2-3, 3-4)?”

Cea de-a doua întrebare vizează spațiul de care ai nevoie. Tu știi mai bine de cât spațiu are nevoie familia ta. Dar îți recomandăm să fii deschis la mai multe sugestii. Uneori camerele foarte spațioase pot fi recompartimentate sau organizate astfel încât să îndeplinească funcția a 2 sau chiar 3 centre de activități. De asemenea, poți găsi locuințe cu numărul corect de camere dar prea neîncăpătoare pentru tabieturile și nevoile voastre zilnice. 

”Cum să fie compartimentarea?”

Astfel ajungem și la următoarea întrebare importantă despre compartimentare. Ai următoarele opțiuni: 

  • Decomandat cu întrări separate în fiecare cameră 
  • Semidecomandat cu trecere dintr-o cameră în alta
  • Și compartimentare open space – living și bucătărie sau living cu dormitor împreună sau bucătărie cu hol. 

Fiecare compartimentare are atât avantaje, cât și dezavantaje. 

De exemplu un apartament cu open space înseamnă mai mult timp împreună și mai multă voie bună în cea mai mare încăpătoare cameră din locuință. 

Avantajul unui apartament semidecomandat este că de regulă este mai ieftin decât unul decomandat la aceeași suprafață. Mai poate fi o soluție potrivită atunci când zona semidecomandata e una de trecere sau de întâlnire a locatarilor și atunci ai avantajele open-space-ului – mai mult timp împreună!  

Un apartament decomandat asigură tuturor locatarilor intimitate și faptul că nu deranjezi pe nimeni atunci când ieși din cameră ca să mergi la baie sau bucătărie. Din punct de vedere arhitectural este modul optim de compartimentare a unei locuințe. 

”Apartamentul să fie finisat sau nefinisat? Sau poate fi renovabil?” 

În funcție de bugetul tău maxim sau zona de interes poți opta pentru un apartament finisat sau nefinisat. Sau poate ți-l dorești doar renovabil? Fii pregătit pentru această întrebare deoarece prețurile diferă în funcție de gradul de finisare a apartamentului. 

Un apartament nefinisat înseamnă că nu te vei putea muta imediat și că îți vei putea alege finisajele dintr-o paletă pe care dezvoltatorul ți-o pune la dispoziție, sau vei putea alege alte finisaje de o calitate mai superioară care implică un cost adițional. 

Un apartament renovabil este de regulă un apartament ce necesită renovare și atunci la prețul de achiziție este bine să adaugi și un buget de renovare. Astfel de apartamente pot avea un preț mult sub prețul pieței, deci pot fi adevărate chilipiruri și oportunități de investiție, evident corelat cu zona, facilitățile din zonă și alți factori importanți.  

”Care este bugetul maxim?”

Este bine să-ți clarifici bugetul maxim de care dispui pentru achiziția apartamentului. Fie faci mai mai întâi un drum la bancă ca să afli în funcție de veniturile tale și gradul de îndatorare de maxim până în 40% – ce apartament îți permiți, dacă-l achiziționezi prin credit. Fie mizezi pe împrumuturi de la rude și cunoștințe, sau tocmai ai primit o moștenire și știi care este prețul de piață al proprietății. Îți vor fi prezentate proprietăți care se încadrează în acest buget maxim sau puțin peste acest plafon, dar care poate fi ulterior ajustat în urma negocierii. 

”Ce surse financiare ai la dispoziție? (credit sau surse proprii?)”

În funcție de urgența vânzării, unii proprietari pot solicita tranzacționare doar ”cash” sau pot accepta și credit. Obținerea unei finanțări la bancă poate să dureze și 2-3 luni, așadar este o condiție care trebuie luată în calcul. 

”Cât de urgent este să achiziționați o locuință?” 

Urgența va impune un anumit ritm al vizionărilor și o rețea mai amplă de agenți care să vină cu propuneri de locuințe. De asemenea, s-ar putea să fie nevoie de un pachet de reprezentare mai extins pentru o găsire cât mai grabnică a celei mai potrivite proprietăți. 

Și ultima întrebare: ”Ați mai văzut și alte proprietăți? Ce v-a plăcut și ce nu v-a plăcut?”

Aceasta e secțiunea cu ”diverse”, de la parcul din apropiere, liftul nou din bloc, stația de autobus din fața blocului sau supermarketul de la colț și scara bine întreținută. Fiecare vizionare îți poate fi de folos pentru că testezi la fața locului ce lucruri îți plac, cu ce aspecte te-ai putea împăca și ce nu ți-ar plăcea sub nicio formă – de exemplu o stradă super zgomotoasă, o zonă industrială sau o locuință amplasată la demisol. Atunci când formulezi cereri cât mai specifice, agentul îți poate face recomandări cât mai aproape de ceea ce-ți dorești. 

Toate informațiile pe care le oferi operatorului de la Call Center sunt înregistrate în formularul de cerere, care apoi este repartizat unui agent zonal. Agenții sunt specializați pe zone și pe tipuri de tranzacții (vânzări sau închirieri),  astfel încât atunci când intri în legătură cu agentul fii sigur că acesta știe care sunt cele mai potrivite proprietăți în zona ta de interes la acest moment.

Pentru a intra în procesul de găsire a unei proprietăți cât mai aproape de ceea ce-ți dorești, contactează serviciul de Call Center de la Blitz la numărul de telefon 0364-221-129  și spune-ne toate aceste lucruri despre locuința viselor tale. 

În cel mai scurt timp un agent te va contacta pentru a-ți propune soluția potrivită pentru tine. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *