Ce a insemnat 2010-le pentru retailul din Romania

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Inainte de a trece la subiectul acestui articol, le amintim cititorilor ca, desi retailul o duce relativ bine pe piata din Romania, nu inseamna ca traiectoria acestui sector este perfect ascendenta si ca nu apar, din cand in cand, diverse impedimente neasteptate, impedimente care ii pot bruia, mai mult sau mai putin dramatic, evolutia.

Am inceput astfel pentru a veni in intampinarea celor care, exasperati de diversitatea epuizanta de informatii contradictorii, ar putea crede ca ceea ce s-a spus pana acum despre retaiului din Romania a fost fals, si ca realitatea este, de fapt, la fel de sumbra ca in cazul majoritatii sectoarelor cu profil economic.

Suntem informati, via Imopedia.ro, ca retailerii au anulat, in 2010, nici mai mult nici mai putin decat 83 de proiecte, inscriindu-se, astfel, in categoria tarilor est-europene puternic avariate de criza economica.

In 2010, in Bulgaria, 15 dezvoltari de retail au fost anulate, 30 au fost amanate si au fost anuntate cinci noi scheme. Bulgaria sta mai bine decat vecina Romania, unde s-a inregistrat un numar masiv de anulari – 35 si de amanari – 48, in timp ce dezvoltatorii au anuntat doar trei proiecte noi. Chiar si Polonia, care nu a experimentat aceleasi dificultati precum vecinii sai, a avut 10 scheme anulate si 52 amanate, au declarat reprezentantii International Council of Shopping Centers.

Citind aceste concluzii de ordin statistic, s-ar putea crede ca 2011-le va cunoaste un numar similar de anulari de proiecte, in special in contextul in care recesiunea continua sa faca ravagii.

Lucrurile stau, insa, tocmai pe dos. Cei mai prosperi retaileri din Romania si-au exprimat, recent, intentia de a achizitiona terenuri pentru a-si extinde retelele de hiper- si supermarketuri.

In contextul in care n-am iesit inca din criza, astfel de declaratii inseamna un singur lucru: retailerii au descoperit modalitati noi nu doar de a contracara efectele recesiunii, dar si de a scoate profituri cu investitii pe termen mediu si lung.

Echipa BLITZ Imobiliare – moderator Georgian Sas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *