Ana-Maria Cruceru, manager al francizei Blitz, Craiova: ”Imobiliarele sunt o oportunitate fabuloasă” 

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Industria imobiliară generează vânzări cu valori mari fără a investi în stocuri și fără consum de materiale. Este un business făcut din oameni pentru oameni, care îți poate aduce profituri, începând cu a 4-a lună de operare. 

Acesta, dar și multe altele au fost motivele pentru care Ana Maria Cruceru a ales franciza Blitz acum un an și acum împărtășește cu noi toți succesul ei pe cea mai dinamică și ”bănoasă” piață imobiliară din sudul țării – Craiova!

Am întrebat-o pe Ana-Maria despre începuturile ei în imobiliare, stilul ei de leadership, valorile Blitz, dar și despre frumusețea imobiliarelor. Ce ne-a povestit ne-a surprins. 

Ce-a atras-o la acest domeniu? 

Energia lui Cătălin” ne destănuiește ea. 

”Soțul meu avea o discutie cu Cătălin Priscorniță, și eu stăteam în umbră și ascultam și mă gândeam, cum ar fi să mă ocup eu de business-ul acesta? Soțul meu nu a prea rezonat cu afacerea, dovadă că imobiliarele nu sunt pentru toată lumea, dar a rezonat cu mine, iar energia lui Cătălin a fost fantastică. M-a ”vrăjit” când povestea înflăcărat cum o să-l dezvolte, cum o să-l crească și mi-am dorit asta pentru mine. Liderii adevărați conduc prin inspirație și exemplu personal, iar exemplul lui m-a convins.” 

În 15 martie 2021 a semnat contractul de franciză, iar pe 26 aprilie a deschis biroul cu 2 oameni. 

De ce a ales varianta de franciză și nu un business de la zero? De meserie este economist contabil, și cunoaște foarte bine legislația, așadar nu au speriat-o deloc provocările unui nou început. Însă și-a dorit să pornească de la o experiență solidă și un model de business deja validat de piață și ”sincer, spune ea, nu voiam să pierd timpul cu activități de back-office – de call center sau marketing – care sunt activității foarte consumatoare de timp”. Și-a dorit doar o divizie de vânzări ca să se poată concentra doar pe partea care-i place ei cel mai mult – cea de conversie a lead-urilor pe care Blitz le pune la dispoziția francizelor, în clienți plătitori de comision. 

În Craiova Ana-Maria spune că simte că ar avea o misiune specială ”să organizez și să profesionalizez această industrie, să ne punem amprenta profesională asupra modului în care se fac imobiliarele în această parte de țară. Și până acum am avut doar reacții bune de la oamenii care ne aleg pe noi –  pozitive, entuziaste și dătătoare de speranță.” 

A crescut de la o echipă de doi agenți la 27 de agenți în prezent și ca spațiu au crescut de la un birou de 150 de mp la unul de 400 de mp. ”Îmi place cum am reușit să construiesc și să-mi cresc echipa și îmi plac oamenii pe care i-am adunat în jurul meu”. 

A avut banii pentru investiția inițială, apoi afacerea a început să se autofinanțeze din a 4-a lună. Primele încasări au fost din tranzacții de chirii în luna mai, la o lună de la deschiderea biroului, și în iunie au intrat primele comisioane din vânzări. 

Ce-i mai place la imobiliare este că-i oferă mereu perspectiva creșterii – e un domeniu în care nu ai cum să te plafonezi. Planurile Anei-Maria sunt ambițioase, spune că anul acesta vrea să ajungă la primul milion de euro, iar la anul să-l dubleze! Acum franciza Blitz din Craiova este în graficul de creștere propus. 

Ana-Maria este convinsă că există foarte multe oportunități pe plan local și asta e frumusețea de a locui în Craiova. În ciuda faimei orașului, e un oraș liniștit de fapt, pe care îl parcurgi dintr-un capăt în altul în 30 de minute, și în care te poți descurca ușor din toate punctele de vedere. Craiova este printre ultimele orașe din țară care se dezvoltă imobiliar, dar e o mină de aur pentru dezvoltatori și antreprenori, pentru că cererea este foarte mare! 

Cunoaștem toată piața de dezvoltatori din Craiova și am alocat o jumătate din echipă pe complexe rezidențiale și construcții noi. Provocarea și perspectivele sunt foarte mari – avem foarte mult de vândut! Oferta e diversificată și de calitate, iar în piață este loc pentru toată lumea.”

La un an de la lansarea francizei celebrăm toate aceste realizări care ne-au întrecut așteptările. Sigur sunt multe lucruri de îmbunătățit, dar avem know-how-ul necesar pentru a reuși să ne atingem cele mai ambițioase ținte. 

Una din realizările personale ale Anei-Maria și un motiv de mândrie pentru ea este că ” Blitz a adus transparența pe piață și cu asta am reușit să impresionăm! Comisionul conform contractului, și niciun leu în plus sau în minus, cu toate operațiunile pe față, transparent, legal – acesta e standardul nou pe care l-am oferit Craiovei! Noi oltenii suntem un neam de negociatori și nu prea reacționăm la FOMO (frica de a pierde vreo oportunitate), prin urmare a trebuit să ne adaptăm acestui specific local, și să livrăm de toți banii pe care îi cerem.” 

Toate aceste realizări au fost posibile datorită stilului ei de management al performanței ”Ca stil de leadership am învățat să mă concentrez pe ce am de făcut, să-mi stabilesc obiective și să mă duc către ele. La fel îi ghidezi pe oamenii din agenția mea, începând de la obiectivul personal – să facă bani, că asta își dorește toată lumea, care vine în imobiliare, la obiective profesionale – să se dezvolte și să crească ca agenți imobiliari sau manageri.” 

Metoda Anei-Maria de regulă nu dă greș: ”Îi las în jur de două săptămâni să se manifeste, timp în care îi observ, îi ascult, îi ascult timbrul vocal, apoi îi iau la discuții 1 la 1 și începem să lucrăm la mindset. 

Am lucrat eu însămi la partea de mindset timp de 6 luni cu mentorul meu din Blitz – Bogdan Petrovai, în ședințe zilnice, cum să nu pun banii ca obiectiv central, ci pe următorul pas pe care îl am de făcut și apoi pe următorul pas! 

Și ce mai aplică des cu agenții ei – este să-i provoace să gândească out of the box, sau cum ar fi în papucii altcuiva, ”deblocăm multe situații complicate în felul acesta” Îi ia cam o lună să-i defocalizeze de pe obiectivul bani și să-i facă să înțeleagă că recompensa vine abia la final, după o treabă bine făcută, când clientul mulțumit încheie precontractul. 

Cum își selectează Ana-Maria echipa este fabulos: ”Ce caut la agenții pe care îi selectez este perseverența, reziliența și abilitățile de comunicare. Dar mai ales prezența în comunicare. Am chiar o vorbă – când mă uit în ochii lui sau ei la interviul de angajare, nu vreau să văd ușa din spate! Ci să fie ancorat și prezent în comunicare – asta îl va face un bun agent imobiliar. Alegem oamenii exclusiv după valorile Blitz – curaj, adevăr, perseverență, entuziasm, transparență și inovație. Și chiar suntem recunoscători companiei Blitz pentru acest set de valori care ne ghidează atât de bine alegerile pe care le facem zi de zi. Personal mai am de lucru la Smerenie, dar cred că asta vine cu experiența și anii.” 

 Blitz e ca un mare bulgăre de zăpadă, care atunci când începe să se rostogolească nu ai cum să nu simți forta de creștere a grupului, mai spune Ana-Maria. Blitz nu este doar o oportunitate de business, ci o călătorie alături de oameni prin viață.

Pe 26 mai, ora 16 la sediul Blitz din Craiova, îi invităm pe toți partenerii noștri locali – brokeri, colegi de franciză, dezvoltatori imobiliari, precum și reprezentanți ai mass-media locale, dar și a autorităților publice locale, să marcăm prima dată prezența Blitz în orașul Craiova și să celebrăm toate prefacerile în bine pe care marca Blitz le aduce cu sine oriunde s-ar afla! 

A consemnat pentru Blitz, Oxana Ghenciu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *