Ghidul Vânzătorului: Creează anunțul imobiliar perfect!

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Acum că ai trecut de primii pași în vânzarea apartamentului este momentul să vorbim despre promovarea proprietății folosindu-te de avantajele tehnologiei. 

În articolul de mai jos, am făcut o trecere în revistă a:

  • celor mai eficiente modalități și canale de promovare online,
  • informațiile pe care trebuie să le conțină anunțul tău,
  • cum să accesezi componenta emoțională a cumpărătorului, în acest proces de promovare.

Odată ce ți-ai convins potențialul cumpărător, de valoarea reală pe care o are proprietatea pusă spre vânzare, e momentul să te pui la curent, în cel mai mic detaliu cu actele pe care trebuie să le ai la îndemână. 

În deciziile imobiliare importante, e necesar să ai toate informațiile pentru a asigura o tranzacție corectă. Așadar, hai să vedem ce trebuie să ții minte pentru succesul vânzării apartamentului tău!

Formele de publicitate cele mai eficiente la vânzarea unui apartament

Am trecut deja la a doua etapă din procesul de vânzare al apartamentului tău, etapa în care decizia ta de a vinde va deveni publică. Modalitățile prin care poți face public anuntul de vanzare sunt multiple, de la varianta cea mai la îndemână- anunțarea familiei, prietenilor, vecinilor, până la anunțuri imobiliare, filme de prezentare, campanii social media, bannere etc. 

Fiecare dintre aceste forme de publicitate își pot dovedi eficiența într-o măsură mai mică sau mai mare, astfel încât niciuna dintre ele nu trebuie exclusă.

Îți recomandăm să apelezi la serviciile profesioniștilor Blitz, pentru a beneficia de un pachet complet de servicii imobiliare, care include un pachet de promovare personalizat și adaptat ofertei tale. Astfel, șansele ca apartamentul tău să iasă din anonimat, ba mai mult, să atragă atenția cumpărătorilor, vor crește considerabil.

Ce informații trebuie să conțină un anunț imobiliar?

Un anunț imobiliar, cea mai simplă și mai accesibilă formă de publicitate imobiliară, indiferent dacă este publicat în presa scrisă sau online, trebuie să fie concis, să prezinte informații valoroase, corecte și concrete. În cadrul anunțului imobiliar trebuie să prezinți exclusiv realitatea pentru că orice viciu descoperit ulterior îți va îndeparta clienții pentru totdeauna, iar dobândirea unui astfel de renume pe piață nu-ți va fi deloc favorabil.

Elementele obligatorii pe care trebuie să le conțină anunțul tău imobiliar sunt: 

  • zona în care se află apartamentul și câteva caracteristici generale ale acesteia 
  • tipul imobilului, 
  • tipul apartamentului, 
  • numărul de încăperi și dispunerea acestora
  • finisajele și îmbunătățirile de care dispune 
  • prețul public și facilitățile de plată oferite

De asemenea, trebuie să acorzi o importanță deosebită fotografiilor, care însoțesc anuntul imobiliar. Imaginile interioare trebuie să fie luminoase, cu spații cat mai largi, iar cele exterioare (vecinătăți, panorame) trebuie sa fie actualizate în funcție de anotimpul de afară. Imaginează-ți un set de fotografii de iarnă care însoțește o ofertă de vânzare prezentată în mijlocul verii. Cumpărătorul își va pune cel puțin un semn de întrebare – de când e acest apartament pe piață și de ce nu se mai vinde?

Cum să-mi conving vizitatorii să cumpere?

Ai urmat toți pașii prezentați mai sus și ai ajuns la etapa de vizionare. Este momentul să lași apartamentul să vorbească în locul tău. Evident, acest lucru nu înseamnă că poți sta comod pe canapea, total dezinteresat de ceea ce se întâmplă în jurul tău. 

Trebuie să fii parte activă a procesului de vizionare, iar pentru ca vizitatorii tăi să se simtă ca acasă în apartamentul tău și să fie seduși iremediabil de acesta, trebuie să ai un comportament ireproșabil.

Să câștigi “bătălia emoțională” este mult mai important decât oricare element al vânzării unui apartament. Suntem oameni, suntem conduși de emoții și reactionam în direcția satisfacerii dorințelor. 

Pe de altă parte, raționalul intervine pentru a echilibra balanța fiecăruia, însă atunci când emoționalul depășește o anumită barieră, individul reușește să găsească resurse suplimentare pentru a-și îndeplini dorința. 

La fel se întâmplă și în cazul apartamentului tău. Lasă-l pe cumpărător să se îndrăgostească și va cumpăra.

Ce documente îmi sunt necesare atunci când îmi vând apartamentul?

La vânzarea apartamentului tu, în calitate de vânzător trebuie să prezinți urmatoarele documente:

  • actul de proprietate asupra apartamentului, care poate fi după caz: contract de vânzare-cumpărare, certificate de moștenitor, contract de donație, sentință civilă definitivă și irevocabilă etc;
  • extrasul de carte funciară, care se obține de către biroul notarial de la Oficiul de Carte Funciară din cadrul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și este valabil 10 zile de la data depunerii cererii. Extrasul de carte funciară este documentul care certifică datele de identificare ale unei proprietăți, precum și situația juridică a acesteia (dacă este sau nu ipotecată, dacă există sau nu interdicții de înstrăinare, etc.);
  • certificatul fiscal, care se obține de la Administrația Financiară și care certifică faptul că proprietarul este la zi cu dările față de stat (impozite, taxe, amenzi, etc.);
  • adeverință de la asociația de proprietari, care să arate că proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor de întreținere, de reparații sau alte cheltuieli comune;
  • certificatul energetic, document care atestă performanță energetică a clădirii;
  • adeverință de la furnizorul de energie electrică, care să arate că proprietarul este cu plățile la zi;
  • actele de identitate ale proprietarilor;
  • certificatul de căsătorie (după caz);
  • declarație de la Primărie (după caz) cu specificarea că imobilul nu este revendicat sau notate procese în circuitul civil, în situația în care imobilul a fost dobândit în baza Legii 10 sau 112.

Concluzie

Acum că ai toate cunoștințele de vânzare al unui apartament și ai învățat Tips & Tricks utile, care să facă această tranzacție, cu atât mai simplă și fără bătăi de cap, este momentul să treci la fapte. 

Specialiștii Blitz îți recomandă să ai pe tot parcursul procesului de vânzare un consilier imobiliar de încredere, care îți poate răspunde la orice întrebare cu răspunsuri relevante. El îți va propune tehnici și idei creative de promovare ale apartamentului și se va asigura că dosarul cu acte este complet, pentru ca tu să fii fără griji!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *