De ce să închei un contract de reprezentare exclusivă cu o agenție imobiliară?

Împărtășește prietenilor tăi noutăți din imobiliare!

Contractul de reprezentare exclusivă sau unică este la fel de avantajos atât pentru agenții, cât și pentru clienți, și pentru că presupune o serie de avantaje mutuale, este de preferat atunci când vrei să-ți vinzi rapid o proprietate la cel mai bun preț.

Ce presupune contractul de reprezentare exclusivă sau unică mai exact? Acest tip de contract presupune că agenția are exclusivitate pe reprezentarea proprietății. Odată ce ai semnat acest contract, doar agenția reprezentantă are dreptul de a intermedia vânzarea proprietății și, astfel, elimini competiția și presiunea altor agenții. Aceasta înseamnă mai puține apeluri telefonice și că nu vei mai fi ”vânat” și ”hărțuit” cu diverse propuneri de colaborare.

  • Contractul de exclusivitate pune bazele unei relații bazate pe încredere și câștig reciproc, o investiție în relația cu clientul și buna desfășurare a întregului proces de la preluarea ofertei în baza de date la predarea cheilor fericitului cumpărător. 
  • Când lucrezi cu contract de reprezentare exclusivă, un agent imobiliar are posibilitatea să ofere mai multe instrumente și o marjă mai mare de negociere clientului său. 
  • Apoi, nu mai trebuie să-ți promovezi proprietatea pe cont propriu și lași în grija agenției întreaga campanie de promovare și de organizare a vizionărilor, precum și responsabilitatea găsirii potențialilor cumpărători interesați.

Un contract de reprezentare exclusivă îi permite agentului să se ocupă exclusiv de proprietatea ta, să-ți ofere mai mult timp, iar tu ai astfel garanția că acesta va fi alături de tine din punctul zero al procesului, până la predarea cheilor după semnarea contractului de vânzare-cumpărare.

Evaluarea și listarea proprietății

La primul contact cu agentul vei primi informații despre momentul de vânzare al proprietății, tendințele din piață și prețurile de vânzare ale unor proprietăți similare în aceeași zonă. 

Vei primi recomandarea de preț de piață a proprietății, interesul fiind mutual ca aceasta să se vândă, cât mai repede și la cel mai bun preț posibil. 

Apoi, consultantul îți va prezenta toate informațiile pe care trebuie să le știi despre etapele și practicile de încheiere ale unei tranzacții imobiliare.

De asemeena, te va informa despre actele pe care le ai de semnat, despre procedurile bancare, veți verifica împreună toate actele proprietății ca să vă asigurați că nu există probleme sau litigiu, sau dacă există să începeți să le rezolvați cuma r fi lichidări de datorii anterioare, sau solicitarea unui certificat energetic, etc.

Agentul te va ajuta cu redactarea anunțului de vânzare, astfel încât să-i pună în valoare beneficiile și avantajele și va face o serie de fotografii care să scoată în evidență atuurile proprietății. 

Promovarea și programarea vizionărilor

Având o înțelegere fermă cu tine, agenția va investi mai multe resurse financiare, umane și materiale în promovarea proprietății și găsirea potențialilor clienți. În plus, vei beneficia de o strategie de marketing personalizată, ceea ce nu se întâmplă atunci când apelezi la mai multe agenții imobiliare.

În cazul în care colaborezi cu mai multe agenții, ai mai puține promovări incluse în pachet, și există riscul ca acestea să nu fie eficiente și să-ți vinzi, prin urmare, proprietatea mai greu, pierzând, cu fiecare zi, bani nevalorificați din tranzacția care nu se mai întâmplă. 

După ce agenția îți va promova oferta pe toate canalele disponibile, într-o primă etapă agentul va sta mult pe telefoane. Va fi sunat pentru a da informații despre proprietatea ta. 

Cumpărătorii vor vrea să știe diverse – în cazul unui apartament nou, anul  finalizării (chiar dacă acest detaliu apare în anunț), în cazul unui vechi anul construcției și dacă necesită renovare. 

Dacă vorbește cu cineva cu copii, acesta va vrea să știe distanța exactă față de cele mai apropiate grădinițe sau școli, parcuri și locuri de joacă, cei cu posibilități financiare mai reduse vor vrea să știe nu doar prețul, ci și cheltuielile lunare de întreținere, și multe altele. 

Și pentru a facilita și mai mult procesul, agentul se va asigura că cei interesați de proprietatea ta  sunt potențiali clienți cu putere de cumpărare reală.

Contractul de reprezentare unică de la Blitz presupune promovare pe portaluri premium, în rețelele de socializare, în secțiunea de oportunități a site-ului Blitz, și un tur video cu promovarea proprietății pe canale de profil (gen YouTube).

Vizionare

Vizionările se vor întâmpla cât mai curând posibil pentru toți cei implicați, interesul agenției fiind comun cu al vânzătorului, cel de a vinde. 

Potențialii cumpărători vor fi atenți la foarte multe aspecte și detalii, de la curățenia din jurul blocului, la cât de bine este întreținută scara, datoriile vecinilor din bloc sau blocul de vizavi care obturează priveliștea și lumina naturală. 

Agentul îi va ajuta pe viitorii proprietari să facă  un exercițiu de imaginație, cum e să locuiască în proprietatea scoasă la vânzare de tine, unde vor amplasa dulapul sau patul matrimonial și dacă le mai rămâne spațiu în baie pentru mașina de spălat. 

Agentul va face toate aceste ”traduceri” pentru tine, de la măsurători cu ruleta la soluții de amenajare pentru spații mai problematice. Rolul său va să le dea toate informațiile de care ei au nevoie pentru a se putea imagina locuind în locuința lor de vis. 

Contractul de reprezentare unică de la Blitz presupune un număr nelimitat de vizionări și un număr garantat de clienți interesați.

Negociere 

Un alt motiv important să optezi pentru reprezentare exclusivă este că acesta inspiră potențialilor cumpărători mai multă încredere. Marele avantaj pentru ei este comisionul zero la cumpărare, ceea ce înseamnă că pentru proprietatea ta se vor da lupte ”grele” cine să dea oferta financiară mai bună! 

Agentul va intermedia discuțiile dintre fiecare parte și îl ajută pe cumpărător să-ți prezinte o ofertă de preț, iar pe tine –  să o analizezi cu atenție. De asemenea, va ști cum să scoată negocieri care bat pasul pe loc din impas, și să revigoreze interesul cumpărătorului pentru imobil sau să stabilească cu tine o nouă strategie de preț. 

Cu cei mai interesați agentul va purta discuții despre termenii și condițiile tranzacției și data semnării promisiunii de vânzare, apoi a contractului de vânzare-cumpărare.

Încheierea contractului

La final, agentul te va asista în perfectarea contractului de vânzare-cumpărare, consiliindu-te în obținerea actelor necesare tranzacționării, și confirmând întâlnirea de la notar pentru ultima etapă – transferul de proprietate. 

Un astfel de contract îți poate oferi cele mai bune auspicii sub care să desfășori o tranzacție, setând-o din start pentru succes garantat! Dacă ai și alte întrebări legate de contractul de reprezentare exclusivă, contactează-ne! 

Cu o agenție puternică în spate care să te ghideze pas cu pas, încă de la redactarea anunțului de vânzare, succesul vânzării în cel mai scurt timp posibil nu se va lăsa mult timp așteptat! 

Aici ai mai multe detalii despre Pachetul de reprezentare unică de la Blitz și comisionul de 4% + TVA la încheierea tranzacției cu succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *