Mihai Oniga, manager de dezvoltare națională Blitz: ”2023 este un an al consolidării brandului BLITZ la nivel național”

În 2023 BLITZ a deschis 3 francize la Iași, Iași, Târgu Mureș și Satu Mare și 1 birou la Galați, și și-a consolidat cota de business național, acolo unde era deja prezent.
Despre provocările primelor 6 luni ale lui 2023 am discutat cu Mihai Oniga, managerul de dezvoltare națională BLITZ. Cum s-au dezvoltat francizele și birourile BLITZ în 2023, care au fost factorii cheie care le-a adus succes și ce modificări a suferit franciza BLITZ în versiunea 3.0?
Mihai Oniga, managerul de dezvoltare națională de la Blitz:
La momentul actual, BLITZ este o rețea de 11 francize și 15 birouri în toată țara. În 2023 n-am mai crescut accelerat, ci ne-am concentrat pe consolidarea business-ului existent.
Am dublat echipele de management în locațiile existente, am făcut multe modificări structurale și am crescut în cifre de vânzări și business nou generat.
Dacă acum 3 ani birourile din Cluj și Florești generau 80 la sută din business-ul Blitz, astăzi birourile și francizele din țară, fără Cluj și Florești, generează aproximativ 55 la sută din vânzări și încasări.
Anul 2023 este cu siguranță un an al consolidării pentru brandul BLITZ care ne-a adus, în primul rând, oameni faini, manageri jucători, brokeri ambițioși și multă energie de creștere!
Preocuparea majoră a fost să creștem echipele de vânzări, de ex. la Craiova avem o primă echipă de manageri, exact ca la Cluj, manageri și team leaderi, care au parcurs Academia de Management BLITZ.
Care au fost rezultatele francizelor care au sărbătorit primul an de Blitz?
2022 a fost un an foarte bun pentru francizele Blitz. Cele care au deschis în 2021 și au avut deja un an vechime, au înregistrat cifre de afaceri de sute de mii de euro. În 2023, lucrurile s-au precipitat, știm cu toții contextul, iar francizele s-au dezvoltat cu viteze diferite.
Unele francize au crescut frumos cu cifre de vânzări de peste un milion de euro, altele au rămas la nivel de franciză de tip butic cu 5-7 agenți, acolo unde numărul crescut de brokeri a permis s-au dezvoltat structuri de management, iar acolo unde piața a cerut, brokerii s-au specializat pe diferite segmente de piață – chirii, vânzări de apartamente și vânzări de case și terenuri.
Care a fost rețeta de succes a francizelor care au reușit? În ce măsură și-au însușit business-planul propus la înființare?
Factorii cheie care au dus la dezvoltarea birourilor și francizelor locale au fost exact managerii care au înțeles că trebuie să-și suflece mânecile și să facă ei înșiși tranzacții, în primele 3 luni, pentru a aduce rapid bani în agenție.
Avantajul este că au fost capabili să transmită mai departe cunoștințele lor despre imobiliare oamenilor din echipă, pentru că le-au putut vorbi despre imobiliare, din practică și nu din cursuri teoretice.
Un al doilea factor accelerator de succes a fost echipa. Cei care după primul trimestru au ajuns să aibă un business l-au generat apoi prin oameni, managerii s-au retras din rolul de brokeri și s-au concentrat pe a lucra prin oameni, rămânând doar parțial manageri jucători.
Aceasta a fost rețeta de succes a francizelor care s-au dezvoltat și au reușit să aibă un istoric relevant în piață.
Care au fost obstacolele de surmontat pentru noile francize și birouri?
În special cei veniți din structuri multinaționale, care s-au rezumat la a coordona echipe și nu au acționat la firul ierbii, au întâmpinat dificultăți.
Din păcate pentru ei, nu au reușit să transfere cunoștințele acumulate în sălile de curs echipelor lor, deoarece au abordat situațiile dintr-o perspectivă teoretică sau având abordări din cu totul alte industrii și nu pe specificul imobiliarelor din România.
Cei care au avut succes au fost cei care au învățat mai întâi din experiența terenului, și au evitat să rămână în poziția de manager care doar coordonează oameni.
Apoi a contat foarte mult mindsetul de antreprenor axat pe dezvoltare de parteneriate. Relația cu brokerii se construiește diferit față de relația angajator – angajat, și contează mult ca aceștia să aibă un mindset de antreprenor sau freelancer, și anume că se alătură echipei Blitz ca să-și dezvolte propriul lor business într-un cadru de business mai larg.
Ce include pachetul de franciză în cel de-al treilea an de extindere?
Franciza 3.0 Blitz presupune un business ”la cheie”, construit în jurul unor manageri jucători, care oferă punctual:
Toată structura operațională – pe care un business ar trebui să o creeze intern – de la marketing, call center, training, HR și recrutări, la IT, BI, contabilitate, consultanta juridica, consultanță bancară, pe care fie le dezvoltă in-house sau apelează la externi, prin agenții specializate, ceea ce este costisitor!
Noi le punem la dispoziție întreaga structură operațională de care francizele au nevoie ca să funcționeze. Astfel, într-un business local nu se întâmplă nimic din ce nu are legătură directă cu vânzarea, inclusiv răspunsul la telefon la cereri de proprietăți este o activitate preluată integral de Call Center.
- Programul de inducție a managerilor de franciză și programul de formare de brokeri
Experiența ne-a demonstrat că programul de inducție de manageri de francize și birouri este un program extrem de eficient.
Managerii care au respectat planul, coroborat cu indicatorii de muncă recomandați în manualul de franciza, integral sub controlul agenților, au avut rezultate foarte bune!
Acolo unde acești indicatori de muncă au fost respectați în proporție de cel puțin 70 la sută – cifrele de vânzări au fost peste ce am estimat noi ca rezultate așteptate.
De asemenea, programul de formare de agenți pe care îl punem la dispoziție tuturor agenților din rețea, ne livrează rezultate foarte bune. Prin intermediul acestui program, practic luăm oameni care nu au mai făcut imobiliare în viața lor, și în 3 luni încep să vorbească fluent limbajul business-ului imobiliar și să producă bani cu noile lor abilități!
- Structura de vânzări și managerii regionali
Structura de vânzări – prin sistemul de recompensă a performanței, care funcționează de 9 ani și managerii regionali care practic predau limba de business aplicată pe imobiliarele din România și asistă fiecare franciza să facă rapid bani.
Managerii regionali sunt o altă resursă valoroasă pentru francize. Aceștia sunt oameni cu o experiență de 7-9 ani în BLITZ, care zilnic, în ședințe și sesiuni de training, îi ajută pe managerii locali să depășească obiecțiile, obstacolele, provocările pe care le intalnesc în activitatea de zi cu zi, oferindu-le ghidare pas cu pas și mentorat pe dezvoltare de echipe și creștere de vânzări.
- Strategii, brand, politici de preț, sisteme de operare
Ce mai oferim sunt strategiile de dezvoltare, pachetele de servicii, politica de prețuri, sistemele automatizate și procedurile operaționale de lucru, instrumente de suport (CRM, rapoarte de management și monitorizare, KPI), fără de care niciun business nu este operațional.
Brand-ul Blitz este un alt asset în care investim bugete de milioane de euro și pe care îl promovăm pe toate canalele online și offline din piață și care le oferă francizelor și birourilor un avantaj competitiv din start.
- Clienți, proprietăți, cerere și ofertă
Lead-uri calificate din campanii naționale pe toate platformele imobiliare sunt alte resurse importante pentru business, pe care noi le putem achiziționa la un preț foarte bun, și apoi le punem la dispoziția francizelor la același preț foarte convenabil.
Oferim atât pachete de promovare de oferte pe portaluri, cât și specialiști care știu să folosească aceste resurse de marketing în mod eficient. Furnizăm lead-uri, în funcție de cererea din piață, sezonalitate, perioade de vârf sau de down.
Având o experiență în spate de peste 13 ani în domeniul imobiliar, putem anticipa vârfurile de cereri și oferte, ceea ce ne permite să fim mai pregătiți și mai eficienți în gestionarea fenomenelor din piața imobiliară.
În 2023 am flexibilizat pachetul de servicii pe care francizatul îl poate accesa, cu un kit de bază peste care fiecare partener poate solicita servicii suplimentare în funcție de volumul de vânzări pe care reușește să-l aibă și de care are nevoie.
Hai sa vorbești cu unul din managerii regionali ca să înțelegi cum poti să-ți dezvolți businessul imobiliar, având toata libertatea și suportul de care ai nevoie.